Mladí Perspektivní Lidé

7. března 2007 v 18:15 | Die in sludge |  Pod lupou O-
Milí čtenáři, či milý čtenáři,
často jsem dotazován, zda bych také já svou troškou do mlýna nepřispěl fundovaným názorem k problematice dnešní mládeže a jejímu postavení ve společnosti. A jestli vás to nezajímá, nevadí, stejně se k tomu vyjádřím. Zkusil bych se na tento problém podívat poněkud z jiného úhlu a svůj analytický zrak zaměřit na srovnání dvou skupin mladých lidí, kteří se v dnešní společnosti vyskytují.
V podstatě se dá říci, že tu máme dva základní vzorky. První typ nazvěme Mladý Perspektivní Člověk (dále jen MPČ), druhý pak Člověk Bez Budoucnosti (dále jen ČBB). Zanechme prozatím srovnávání charakterových vlastností a způsobu oblékání, podívejme se na tyto dva typy jen z biologického hlediska. Zatímco MPČ bývá často postavy zdravé, atletické, ČBB naproti tomu vykazuje znaky opotřebovanosti, vyčerpanosti , vychrtlosti a vyjímkou nejsou ani šrámy na těle, popáleniny od cigaret apod. Důležitým rozpoznávacím znakem jsou oči a ústa. Z pohledu MPČ vyzařuje sebedůvěra, pohled je však většinou naprosto prázdný až tupý, pusa je pevně sevřená v přísném gestu připomínajícím potíže s plynnatostí. V moudrých očích ČBB je sktyto hluboké opovržení lidskou morálkou, někdy z nich lze vyčíst anarchistické šílenství, ústa jsou často zkroucena do ironického šklebu.
V módě jsou rozdíly na první pohled výraznější a všimneme si jich okamžitě. Zatímco MPČ se obléká podle nejnovějších trendů (nezřídka zcela absurdních) a jeho oděv se mění podle místa a činnosti, ČBB chodí do práce a za zábavou většinou v těch samých věcech, tu a tam roztržených nebo ozdobených spínacím špendlíkem, jindy zas podivnou nášivkou. Aby nedošlo k omylu, výjimka potvrzuje pravidlo, a tak i MPČ mívá na látce svých kalhot sem tam nějakou tu díru, ale ta má vždy své přesné umístění a opodstatnění, a odpovídá modernímu designu. Zkrátka u ČBB je to jen taková nějaká odporná díra, ale v případě MPČ jde o díru s velkým D.
Budeme-li se bavit o kvalitě života, pak MPČ bývá zpravidla zaměstnán jako úspěšný manažer (pokud je neúspěšný, stáva se něj ČBB), právník či šéf personálního oddělení. Doma jej čeká mladá, atraktivní a inteligentní žena, jeho sexuální život je bez poskvrny (někdy i bez skvrny ☺), lednice je napěchována zdravými biopotravinami a každé ráno cvičí či kdesi pobíhá v parku. Oproti tomu ČBB se potácí od výplaty k výplatě v nepříliš dobře placené práci, pokud je vůbec někde zaměstnán. Není vyjímkou, že je v zaměstnání vykořisťován nějakým MPČ, tedy není -li placen státem za vysedávání po hospodách (v případě,žě je evidován u ÚP).
A zábava? ČBB chlastá pivo nebo víno v nepochopitelně velkém až smrtícím množství, domů se dopotácí k ránu, přičemž po cestě pravidelně zvrací. MPČ pije pouze drinky a koktejly. Pije-li pivo, pak jedině cizích značek vysoké kvality. Domů nepřichází nikdy opilý, pouze společensky unaven.
Toto je tedy pár hlavních rozdílů mezi dvěma typy současných mladých lidí, na něž jsem byl schopen si vzpomenout. Svůj názor si už musíte vytvořit sami. Pouze přidám jako třešničku na dortun ještě jednu maličkost, kterou jsem si teď uvědomil. Zatímco ČBB umírá často s úsměvem na rtech a smířen s osudem, MPČ zemře s vyděšeným výrazem v očích, jako by si náhle cosi s hrůzou uvědomil.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 misa misa | 24. března 2007 v 18:38 | Reagovat

to se tedy asi radim mezi cbb:))

doporucuju, navstivit institutpriorit.blog.cz taky se tam da dozvedet neco o typech lidi:)

2 ci5, 6, 7, ? ci5, 6, 7, ? | 5. dubna 2007 v 21:52 | Reagovat

já zase doporučuju http://www.dfens-cz.com/ Ale jináč sem se pobavil to jo.

3 petra petra | 21. května 2007 v 13:13 | Reagovat

prosím vás, co je to za debilní kecy? ještě jsem něco takového neslyšela. pokud to má být sranda, tak celkem blbá. Nech se vystřelit na Mars!

4 ZdenekY ZdenekY | E-mail | Web | 30. dubna 2017 v 20:40 | Reagovat

Velmi pěkný blog, těším se na nová pracovní místa

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama